29 Mayıs 2016 Pazar

Alacakaranlık Sil Baştan


Herkese Merhaba,

Bilen bilir Alacakaranlık Serisi'nin bende yeri ayrıdır. 4 kitabını da çok severek okumuş 5 filmi gözümü kırpmadan izlemiştim. Aradan 10 yıl geçtiğine inanamıyorum ama geçmiş.
Epsilon Yayınlarından çıkan Alacakaranlık 10. Yıl Özel kitabını görünce çok sevindim ve soluğu kitapçıda aldım. 2 kitabın birleşimi olan oldukça kalın bir kitap. İlk tarafı daha önce okuduğum Alacakaranlık iken arkası yeni bir versiyon olan Yaşam ve Ölüm.

Aslında okunacak kitaplar listemdeki kitaplar bitene kadar yeni kitap almama kararım vardı ama bu kitabı görünce dayanamadım ve 10 yılın hatrına araya sıkıştırabilirim diye düşündüm. Bildiğiniz gibi aslında Doktor Who 11 Doktor 11 Öykü'yü okuyorum şu anda ama 5. Öyküye başlamadan önce araya Yaşam ve Ölüm'ü sıkıştırmayı başardım.

Buradan sonrası ağır miktarda SPOİLER içermektedir.

Gelelim kitaba. Uzun zamandır Midnight Sun'u beklediğim için sadece bir yeni versiyon olduğunu duyunca şaşırdım. Ama seriyi o kadar seviyorum ki tabii ki merak içerisinde okudum. Dikkat! kitapta bütün karakterlerin cinsiyeti değişiyor. Kitabın en büyük numarası bu hatta tek numarası bu da diyebilirim. İnsan esas kızımız Bella gitmiş yerine insan esas erkeğimiz Beau gelmiş. Vampir esas erkeğimiz Edward gitmiş yerine vampir esas kızımız Edythe gelmiş. Sadece baş karakterler değil kitaptaki tüm kadın karakterler erkek, erkek karakterler kadın olmuş (Charlie ve Renee hariç) Fikir güzel zayıf insan tarafın erkek karakter güçlü vampir tarafın kadın karakter olma fikrini sevdim ben ama kitabı okumaya başladığımda açıkçası biraz hayal kırıklığı yaşadım.

Özellikle ilk bölümler hikaye beni bir türlü sarmadı. Nedenini pek anlayamadım normalde Bella'nın ağzından okuduğum bu akşam Charlie'ye ne yemek yapsam düşüncelerini Beau ile özdeşleştiremedim. İlk bölümler o kadar kızsal melodramlar içeriyordu ki belkide erkek karakterle özleşleştiremedim bu durumu ve keşke bu versiyonda hikaye yine kız karakterin ağzından yani Edythe tarafından anlatılsaydı diye düşündüm. Yazar Stephen Meyer önsözde 10. yıl için planlar yapılmaya başlandığında yeni bir kitap yazmaya zaman olmadığından bahsediyor. O yüzden belki bunu yapmak için yeterli vakti yoktu ama yıllar oldu yaa. Stephen Meyer'e sitemlerimi sunuyorum. (kendisinin ne kadar umrunda olur bilemem ama) Ne demek vakit yok. En son kitap çıktığından beri kaç yıl geçti. Midnight Sun'dan ümidini kesti artık insanlar kitap ortada yok. Neyse ben sitemlerime daha sonra devam ederim kitaptan bahsetmeye devam edeyim.

Kitabın ilk 250 sayfası neredeyse aynı sadece karakterlerin isimleri için word dosyasında düzenleye basmış sanırım yazar. Ortalarda bazı değişiklikler oluyor ve sonu değişmiş. Okumayı düşünenler için sürprizini kaçırmak istemem. yeni sonu aslında teorik olarak beğendim ama oluş şeklini beğenmedim. Edward ve Bella'dan o kadar uzaktı ki yeni bir versiyon değil de tamamen başka bir hikaye gibi geldi. Dönüşüm geçirirken Bella'nın başından ayrılmayan Edward nerdee Beau'nun başında o acılar çekerken gevezelik yapan Edythe nerde yanii. Adam acı çekiyo bilinci yerinde değil kız vır vır konuşuyor. Böyle bir şeyi Edward asla yapmazdı hikayenin bu kısmını çok saçma buldum. Ama böyle de olabilirdi düşüncesini sevdim. Diğer kitaplar için bu versiyon devam etmeyeceğine göre böyle bir son çok daha iyi olmuş bence.

Sonuç olarak yeniden Alacakaranlık dünyasına dönmek güzel oldu. Kitaptan beklentim daha fazlaydı ama kötü de değildi. E tabii bir Alacakaranlık değil ama olsunn :)



Not: İlgilenenler için Üsküdar Kitap Fuarı dün başladı. Ben dün fuarı gezdim oldukça da beğendim. Fırsatınız olursa uğramanızı öneririm.

3 yorum:

  1. Karanlık Sevgili/Uyanış da güzel bir kitaptır.. fantastik, karanlık edebiyat ve aşk ve koru konulu..:)
    Tavsiye ederim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik kitapları çok seviyorum tavsiyenizi de inceleyeceğim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. kitabı suan nerden alabilirim bir biginiz var mı tabi yıl 2020 olunca bulmak oldukça zor :(

    YanıtlaSil