12 Kasım 2017 Pazar

İstanbul - Vefa Bozacısı - 2017 Kasım

Herkese Merhaba,

İstanbul'da yaşayan ama yıllardır hiç gitmemiş biri olarak geçenlerde Vefa'ya gittim. Tarihi dokusunu koruması sebebiyle çok hoşuma gitti ve eğer siz de benim gibi henüz gitmediyseniz gitmenizi öneririm. Sonuçta Vefa artık sadece İstanbul'da bir semt adı ahahahxsdjk. Kusura bakmayın ama Vefa yazısı yazıp bu bayat espriyi yapmasam olmazdı.



İlk olarak Tarihi Vefa Bozacısı ile başlamak istiyorum. Daha önce hiç boza içmemiş biri olarak tadını merak ediyordum. Nedense bana biraz şekerli gibi geldi ve yarısında tıkandım. Fındıklı ve leblebili versiyonlarını da denedim ve leblebili olanı en çok beğendim.



Bu arada içerisine katmak istediğiniz kuruyemişi bozanızı almadan önce dışarıdaki kuruyemişçiden almayı unutmayın.

Son derece kapitalist düşünerek neden direkt leblebili bozayı satışa sunmuyolar diye düşünmüştüm ama esnaf adabıymış ve bu durum çok hoşuma gitti.



Vefa Bozacısı Hacı Sadık oğlu İsmail Vefa 1876 yazıyor tabelada yani 141 yıllık bir tarihi var. İçerisinde sadece boza ve sirke satışı var. Dükkanın tarihi dokusunu korumuşlar bu durum çok hoşuma gitti. Ben pazar günü gitmiştim kalabalığın sebebi belki hafta sonu olmasıdır diye düşündüm ama öğrendiğim kadarıyla yoğun ilgi sürekliymiş. ama hızlı bir devirdaim olduğu için sıkıntı olmuyor.


Sonrasında ise Vefa Bozacısı'nın tam karşısındaki ünlü Sevda Gazozcusu'na uğradık. Bozanın üstüne gazoz olur mu demeyin oradan gazoz almadan gidemezdik :)



Sevda Gazozcusu'nun önünde her marka gazozu sergiledikleri raflar yapmışlar ve bu görüntü çok hoşuma gitti. Zaten önünde sürekli fotoğraf çeken instagramsever insanları görebilirsiniz.

Sevda Gazozcusu'nda memleket gazozları satılıyor. Memleketin her köşesinden çeşit çeşit markalarda gazoz bulabileceğiniz bir yer. Zevkinize, tercihinize göre size uygun bir gazoz mutlaka bulabilirsiniz.
Biz tercihimizi Huzur ve Neşe gazozlarından yana kullandık.




Hafta sonu ne yapsam diye düşünüyorsanız Vefa'ya uğrayabilirsiniz :)

16 yorum:

  1. ah bayılırım bayılırım. tam karşısında da leblebici var ordan leblebi alıp sonra içeriiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leblebili ve fındıklı versiyonunu da denedim. Benim de favorim leblebili olanı :)

      Sil
  2. gördün mü ama son yazımııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınızı şimdi okudum ve çok mutlu oldum. Zarif sözleriniz için teşekkür ederim çok naziksiniz :)

      Sil
  3. Boza deyince akla gelen ilk isimdir belki de Vefa bozacısı. Leblebiyle de iyi gider. Vefa'ya doğru yol göründü bize de.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da yaşayıp bu kadar geç gittiğim için pişman oldum gerçekten en kısa zamanda size de gitmenizi tavsiye ederim :)

      Sil
  4. Vefa istanbula gezmek için gittiğimde uğramıştım pek aram yoktu bozayla ama bir başkaymış:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozayı ben de ilk defa denedim ve bayıldığımı söyleyemeyeceğim yarısını ancak içebildim ama Vefa'ya yeniden gidilir bence de :)

      Sil
  5. Tarihi yerleri çok severim. Gazozcu da çok iyiymiş. Deep' in yazısından geldim. Bana da beklerim. http://turgayaksoy.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf ediyorum ben de gazozcuyu daha çok beğendim :) Tabii ki ben de sizin blogunuzu incelerim.

      Sil
  6. Vefa maalesef İstanbul'da bir semt adı artık evet. Vefa'ya yakın (İÜ Edebiyat Fakültesi) yerde üniversite okudum zamanında ama bu benim büyük bir ayıbım ki hiç gitmedim buralara. Sâyenizde gördüm. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'a yolunuz düşerse uğrayın mutlaka geç kalmış sayılmazsınız tarihini koruyan bozulmamış sayılı yerlerden biri :)

      Sil
  7. Merabaa hosgeldin :) deepte görüp geldim bende.

    Ya su bozayi bir ben sevemedim galiba. Niyeyse bir kokuyo burnuma 😀 ama rline saglik güzel tanitmissin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)
      Bozaya ben de bayılmadım aslında ama ortam o kadar güzel ki boza bahane. Karşısındaki gazozcuyu seversiniz belki bir şans verin bence :) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Pazartesi planım belli oldu, epeydir uğramamıştım Vefa'ya fena canım çekti. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatınız varsa uğrayın mutlaka hafta içi daha sakin daha keyifli olacaktır :)

      Sil